Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Friday, April 25, 2014

Transformasi Perladangan Alaf Baru


Anda mempunyai TANAH pertanian untuk dimajukan tetapi masih tidak mempunyai idea tanaman apa yang mahu diusahakan..?

Usah gundah tanpa idea, SYFUL TAMAR bantu anda dengan cetusan idea baru industri perladangan di Malaysia.

Atau anda sedang bercadang dan mempertimbangkan TANAH anda itu untuk tanaman sawit atau lain-lain tanaman..?

Usah terburu-buru meneroka tanah untuk tanaman sawit dan lain-lainnya, SYFUL TAMAR bantu anda dengan alternatif tanaman baru yang mengujakan untuk diusahakan.

Kepakaran SYFUL TAMAR ialah membantu anda ‘berkenalan’ dan seterusnya ‘mendampingi’ tanaman yang menjadi simbolik selama ini kepada Tanah Arab dan Timur Tengah iaitu Pepohon Tamar atau lebih dikenali sebagai Pokok KURMA.

Dengan kata lain, SYFUL TAMAR mempunyai kepakaran dalam penyemaian dan pembenihan pepohon tamar bagi tujuan PerLANSKAPan, PerLADANGan dan PeWAKAFan.

Apa..? Mustahil Pokok KURMA boleh hidup subur dan berbuah di Malaysia..?  :-)  Tidak mengapa, itu respon biasa daripada para responden. SYFUL TAMAR rungkaikan keraguan itu melalui dokumen yang dinamakan PELAN PENANAMAN POKOK KURMA.

Apa isi kandungan PELAN PENANAMAN POKOK KURMA..? Antara yang terkandung dalam dokumen tersebut adalah ‘Kertas Kerja Penanaman Pokok KURMA’ dan ‘Perbezaan Ciri-Ciri dan Perbandingan Hasil Tanaman Sawit dengan KURMA’.

Berapa bayaran nak dapatkan PELAN PENANAMAN POKOK KURMA..? Tanpa apa-apa bayaran, SYFUL TAMAR hanya nak kongsikan info tersebut secara 100% PERCUMA. Iya, betul.  :-)

Bagaimana nak dapatkannya secara PERCUMA..? Mudah sahaja, anda boleh terus lawati dan Like Facebook Page kami yang bernama POKOK KURMA 'Made In Malaysia'. Kemudian, selepas Like, taip pada wall FB Page tersebut dengan perkataan ini, “Saya Mahu PELAN PENANAMAN POKOK KURMA”. Atau juga anda boleh tinggalkan emel anda di sini untuk tindakan selanjutnya oleh kami.

TIADA Paksaan, TIADA Bayaran, HANYA Perkongsian.  :-)



Syful Tamar (ST)
“ISLAMIC BIODIVERSITY TECHNOLOGY”
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

ST : BELIEVE what you BELIEVE, IN SHA ALLAH your BELIEVE will COME TRUE.  :-)

2 comments:

Anonymous said...

Tinggi tak kos tanam kurma ni..?

POKOK KURMA 'Made In Malaysia' said...

Kosnya adalah sama macam kos penanaman sawit. Tapi ada penambahan kos dari segi sistem perparitan/sumber air dan pemagaran ladang Kurma berkenaan.