Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Sunday, February 16, 2014

'Make Over' di Kebun Mahayuddin Yassin

15 Februari 2014, 10.30 pagi, Batu Gajah

Setelah 3 minggu bertunda tatkala dijemput oleh Tuan Muhammad Mahayuddin Bin Yassin, barulah SYFUL TAMAR berkesempatan menjejak kaki ke kebun beliau di Batu Gajah. Pelbagai tanaman berada di sini seperti tebu, kelapa, nangka, dan gaharu. Dan tak lupa juga 3 Pepohon Tamar yang menjadi penghuni di sini. Sebab itulah khidmat SYFUL TAMAR diperlukan untuk tujuan 'make over'. :-)







Pepohon Tamar di sini sangat subur. Sesubur Pepohon Tamar di Masjid Al-Ittihadiah, Masjid Kampung Tengku Hussein, Manjoi yang mana khidmat SYFUL TAMAR diperlukan di sana pada minggu lepas. Klik (di sini) untuk info lanjut tentang perkhidmatan SYFUL TAMAR di masjid tersebut.







Tuan Mahayuddin merupakan salah seorang pelanggan SYFUL TAMAR pada tahun 2011. Klik (di sini) untuk info lanjut tentang pemilikan. Dan Pepohon Tamar di kebun beliau adalah hasil pembenihan dan penyemaian oleh SYFUL TAMAR. :-)





Tak sangka pula cepat betul berbunga. Ya, berbunga..! Tak sampai 3 tahun pemilikan, mula berbunga pada penghujung Disember 2013. :-)


Syful Tamar (ST)
"ISLAMIC BIODIVERSITY TECHNOLOGY"
http://syfultamar.blogspot.com/
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

ST : Kupasan pembungaan Pepohon Tamar Tuan Mahayuddin akan dinukilkan nanti. :-)

No comments: