Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Tuesday, December 23, 2014

Klasik 3 Beranak


17 Disember 2014 - Selepas bermusafir ke Kuala Pilah pada 12-14 Disember lepas, permusafiran kami bersambung pula ke Padang Serai, Kedah.

Kali ini membantu Tuan Mohd Noor (tengah) bersama anak sulung beliau, Mohd Azlan (kanan) dan anak kedua, Mohd Asrol (kiri) mencipta sejarah sebagai individu pertama melestarikan penanaman Pokok Kurma di bumi Kampung Teluk Sira dengan pemilikan 1 Pokok Kurma Madu dan 1 Pokok Kurma Shafawi.

Sepanjang perjalanan dari susur keluar Sungai Dua hingga ke Padang Serai, kami 'ditemani' sawah bendang yang luas terbentang dan kehijauan ladang sawit yang tersusun molek. Hanya di rumah Tuan Mohd Noor sahaja buat masa ini, anda berpeluang cuci mata melihat Pepohon Tamar.

Tahniah Tuan Mohd Noor, atas terciptanya sejarah klasik sebagai individu pertama memiliki Pepohon Tamar di Kampung Teluk Sira. Manakala kedua-dua anak beliau pula merupakan pengumpul koleksi motorsikal klasik. 

Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com/

ST : Kami turut dijamu makan tengahari dan laksa Kedah, dihadiahkan sebiji durian belanda bersaiz besar serta diberi peluang 'test power' dan bergambar dengan deretan koleksi motorsikal klasik yang ada. Terima kasih bebanyak naaa... 

No comments: