Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Saturday, December 13, 2014

Lambaian Kurma di Kuala Pilah

Lambaian Pokok Kurma Madu menggamit 45 keluarga angkat ke meja penyerahan yang menjadi pemilikan mutlak kepada setiap keluarga berkenaan.



Sebelum itu, meja penyerahan Pokok Kurma Madu sempat dilawati oleh ADUN Seri Menanti, Dato' Abd Samad Bin Haji Ibrahim, Memangku Ketua Pegawai Eksekutif Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Puan Zahrah Binti Abdul Wahab Fenner dan para pegawai SSM lain. Pelbagai perkongsian info tentang Pokok Kurma dititipkan melalui soal jawab dan respon balas diantara para tetamu VIP itu dengan kami.



Selepas daripada itu, 'penyerbuan' keluarga angkat mengeluarkan kami daripada zon santai. Sambil mengambil giliran pemilikan dan membelek-belek Pokok Kurma Madu yang mana berkenan, setiap keluarga angkat 'mengasak' dengan pelbagai pertanyaan tentang Pokok Kurma. Syukur, setiap pertanyaan itu kami santuni dengan pencerahan jitu. 




Pada pandangan kami, ini adalah satu lagi program cetusan inisiatif kreatif warga SSM keseluruhan. Tahniah, moga SSM diilhami dengan lebih banyak idea yang 'menviralkan' buakan manfaat kepada masyarakat Malaysia. 




Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com/

ST : "SSM Bersama Masyarakat Kuala Pilah" bakal berakhir esok. Poei yo Jang..! 

No comments: