Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Saturday, February 28, 2015

Kurma Tenat Menyayat Hati


20 Februari 2015 - Dalam 'post' kami sebelum ini, kami tampil dengan rangkuman Kurma berbuah di Kompleks Taman Seni Islam, Shah Alam. Juga disentuh secuit tentang 5 Pokok Kurma lain di lokasi yang sama, berada dalam keadaan yang menyayat hati.


Pada pengamatan kami, kelima-lima Pokok Kurma tersebut, tidak diberi perhatian khusus tentang penjagaan dan pembajaan secara berkala. Juga tidak disantuni secara intim.


Pelepah layu tidak dicantas rapi. Menjadi 'port' permastautinan anai-anai dan lain-lain mikroorganisma. Hingga berlaku pereputan kronik pada komponen-komponen penting pokok terutamanya teras pucuknya.


Bagaimana kaedah dan teknik Penjagaan serta Pembajaan Khusus dan Berkala Pokok Kurma..? Apa pula yang dimaksudkan dengan penyantunannya..?


Kami nukilkan perkongsiaan tersebut 100% secara PERCUMA pada pautan http://syfultamar.blogspot.com/p/tips-dan-info.html.


Ianya khusus kepada pemilik yang sedia ada supaya dapat merawat semula kedaifan atau ketidaktampanan Pokok Kurma anda agar terdorong kembali bermaya. Ianya juga khas kepada bakal pemilik bagi persediaan dalam pemilikan Pokok Kurma supaya mampu mengekalkan tempo subur dan segar bugar Pokok Kurma anda secara istiqomah kelak.

Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com
ST : Moh 'make over and grooming' Pokok Kurma anda. smile emoticon

No comments: