Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Tuesday, April 14, 2015

Alfarabi Quranic Botanical Garden


10 April 2015 - 7 Pokok Kurma Ajwah, 15 Pokok Kurma Madu dan 1 liter Supplimen BIO ORGANIK menjadi milik Sekolah Islam Al-Farabi, Kampung Delik Kiri, Klang.
Bermula dengan sessi suai kenal ketika berurusan di pejabat dan ketika bersarapan di kantin. Disusuli taklimat ringkas dan praktikal Adab Khusus Penanaman Pokok Kurma di lokasi penanaman.
Tempaan sejarah berlaku tatkala penanaman Pokok Kurma pertama di bumi Al-Farabi. Info bergambar perihal tersebut berada pada pautanhttp://syfultamar.blogspot.com/…/kurma-pertama-al-farabi.ht….
Sekolah Islam Al-Farabi telah dipilih oleh kerajaan negeri Selangor sebagai salah satu sekolah berlanskapkan tanaman yang terdapat di dalam Al-Quran.
Ruang lanskap yang diberi nama Alfarabi Quranic Botanical Garden, disokong dan diilhami sepenuhnya oleh YB Dr Hjh Halimah Ali,
Adun Selat Klang (N45).
Bakal dikunjungi oleh MB Selangor, YAB Mohamed Azmin Ali pada 25 April 2015 bagi menyempurnakan simbolik penanaman Pokok Kurma Ajwah di Al-Farabi.
Tahniah sekalian warga Sekolah Islam Al-Farabi atas pemilikan berkenaan. Juga terima kasih kepada Puan Norfaieza Shahrir, Pegawai Tadbir sekolah persendirian tersebut atas kepercayaan yang diberikan kepada kami sebagai pemudahcara merealisasikan penanaman Kurma di Alfarabi Quranic Botanical Garden. smile emoticon

Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com
ST : Peristiwa bergambar tentang perlanskapan Pepohon Tamar Alfarabi Quranic Botanical Garden boleh disantuni pada pautan 
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1092624577420141&id=545633278785943&notif_t=like

No comments: