Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Wednesday, April 29, 2015

Kurma Dua YB

Bersamaan tarikh dengan MAJLIS PENANAMAN DIRAJA POKOK KURMA AJWAH (NABI) di Kuala Kangsar pada 25 April 2015, turut berlangsung KARNIVAL KAMPUNG KESAYANGANKU di Klang yang juga menyenaraikan penanaman Pokok Kurma sebagai salah satu tentatif program karnival tersebut.
Karnival itu merupakan salah satu wadah penyantunan kerajaan negeri menjelajah ke perkampungan yang ada di Selangor.
Sekolah Islam Alfarabi di Kampung Delek Kiri, Klang menjadi salah satu destinasi persinggahan delegasi karnival. Kami sebelum ini, telah melaksanakan tanggungjawab selaku pemudahcara pemilikan Pokok Kurma pihak sekolah pada 10 April 2015. Paparan pemilikan tersebut berada pada pautan http://syfultamar.blogspot.com/…/alfarabi-quranic-botanical…
Bertempat di ALFARABI QURANIC BOTANICAL GARDEN berhampiran di padang sekolah, penanaman Pokok Kurma Ajwah dan Pokok Kurma Madu itu telah disempurnakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu dan Warisan, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi, Yang Berhormat Datuk Dr. Ahmad Yunus Bin Hairi serta Ahli Dewan Undangan Negeri Selat Klang, Yang Berhormat Dr. Hjh. Halimah Bin Ali.

Kami dimaklumi pihak pengurusan sekolah, program penanaman Kurma sempena karnival tersebut berlangsung dengan jayanya.
Tahniah kerajaan negeri Selangor. Juga tahniah dan terima kasih Sekolah Islam Alfarabi. smile emoticon

Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com
ST : Bagi melihat lebih paparan bergambar bagi pos ini, sila klik (di sini). smile emoticon

No comments: