Singgah Ziarah dan Like FB PAGE kami, POKOK KURMA 'Made In Malaysia'

Hit by Crews

Friday, January 30, 2015

Mak, Maafkan Kami...


25 Januari 2015 - Sehari sebelum penglibatan kami dalam penggambaran dokumentari bertajuk "Kurma Malaysia" dengan Agro Jurnal RTM, kami semburkan tanaman di sekitar halaman rumah Mak di Taman Chepor Impian, Chemor dengan Supplimen BIO ORGANIK yang kami formulakan sendiri berasaskan 5 nutrien sunnah.



Kini, setelah genap 2 minggu dari tarikh semburan, buakan putik hasil, tunasan baru dan kadar pembungaan muncul mendadak. Cili api, kaktus, burberi, belalai gajah, ros, kari, bunga kertas, limau purut, delima, ciku dan belimbing serta beberapa tanaman lain terdorong dalam 'pembuakan dan pendadakan' tersebut.




Walaubagaimanapun, faktor-faktor lain juga sangat membantu. Kadar siraman berkala yang Mak laksanakan. Mak juga berinteraksi dan berkomunikasi dengan kata-kata yang baik kepada tanaman beliau. Juga tidak ketinggalan doa Mak agar tanaman beliau hidup subur dan segar-bugar. Kesimpulannya, semua yang berlaku atas izin Dia.



Apa yang menariknya, kesemua tanaman Mak hidup di dalam pasu. smile emoticon Apa yang silap besarnya pula, kami langsung tidak mengambil gambar pokok-pokok itu sebelum semburan pada 2 minggu lepas! unsure emoticon




Ini dialog Mak ketika menunjukkan hasil semburan Supplimen BIO ORGANIK kepada tanaman beliau di sekitar halaman, "Apa dah jadi kome, semua menjadi."



Ini pula dialog balas kami, "Maafkan kami Mak. Kami tak sengaja..." wink emoticon


Syful Tamar (ST)
POKOK KURMA 'Made In Malaysia'
http://syfultamar.blogspot.com/

ST : Info Supplimen BIO ORGANIK berada pada pautanhttp://syfultamar.blogspot.com/p/daya-khidmat-lain.html

No comments: